0343-441678

Patiëntenportaal

In onze praktijk willen we het contact tussen u en ons zo gemakkelijk en laagdrempelig mogelijk maken. Naast telefonisch contact, kunt u hiervoor ook gebruikmaken van een beveiligd Patiëntenportaal. Hiermee kunt online: 

  • uw medische gegevens inzien
  • voor niet spoedeisende klachten contact opnemen met de huisarts via een
    e-consult
  • voor niet spoedeisende klachten online een afspraak inplannen
  • foto’s uploaden
  • herhaalmedicatie aanvragen

Toegang met de Uw Zorg Online app

Wilt u het Patiëntenportaal via een app op uw telefoon gebruiken? Download dan app van Uw Zorg Online via de App Store (IOS) of Google Play (Android). Volg de instructies in uw scherm voor de installatie en koppeling van uw account. Of lees meer onder het kopje Starten met Uw Zorg Online op de website van Uw Zorg Online.

U kunt ook de regionale Zorg4Heuvelrug app downloaden. Meer informatie hierover leest u op de website van Zorg4Heuvelrug.

Hulp nodig?

Heeft u vragen over het gebruik van het Patiëntenportaal? Kijk dan op de pagina Hulp en Veelgestelde vragen op de website van Uw Zorg Online. Hier vindt u, per onderwerp, de antwoorden op veelgestelde vragen.

Uw Zorg Online gebruikershelpdesk

Kan ik het Patiëntenportaal ook gebruiken voor mijn kind of ander familielid?

Nee. Uw medische gegevens zijn persoonlijk en daarom kunt u via het Patiëntenportaal alleen uw eigen dossier inzien of e-consults sturen die over u gaan.

Het is wel mogelijk om in de Uw Zorg online app meerdere gebruikers (bijvoorbeeld uw kind of partner), die geregistreerd zijn met een eigen account, toe te voegen. Voor elk account is een uniek e-mail adres nodig. Wilt u liever geen eigen e-mailadres aanmaken voor bijvoorbeeld uw kind, dan kunt u er ook voor kiezen om een alias te gebruiken.

Instructie downloaden
In de instructie Een Patiëntenportaal voor iemand anders – Hoe werkt dat? hebben wij stap voor stap uitgelegd hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Komt u er niet uit? Kom dan in de ochtend langs de balie in de praktijk en vraag naar Judith. Heeft u een medische vraag? Bel dan onze assistentes op nummer 0343-441678.

Digicafé in de Maarnse Bibliotheek
U kunt ook uw vragen stellen in het Digicafé in de Maarnse Bibliotheek, dat om de week op maandag tijdens de koffieochtend van 10.00 – 12.00 uur plaastvindt. Op de website van de bibliotheek vind u in de agenda wanneer de eerstvolgende koffieochtend is.

In het Patiëntenportaal

Medisch dossier

In het Patiëntenportaal kunt u online uw medisch dossier inzien met informatie over uw gezondheid (klachten en ziektes), medicijnen die u gebruikt, overgevoeligheden en allergieën, uitslagen van onderzoeken en brieven en verwijzingen.

E-consult / Berichten

Voor niet spoedeisende, eenvoudige vragen waar geen lichamelijk onderzoek voor nodig is, kunt u via het Patiëntenportaal een e-consult of bericht sturen naar de huisarts. Hierbij is het mogelijk om foto’s toe te voegen aan uw bericht.

We proberen het e-consult altijd binnen twee werkdagen te beantwoorden. 

Let op! Een e-consult is niet bedoeld voor urgente vragen of levensbedreigende situaties. Indien u twijfelt over de ernst van uw klacht, neem dan altijd telefonisch contact op (0343-441678). 

Afspraak maken

Voor niet-spoedeisende klachten is het mogelijk om via het Patiëntenportaal online een afspraak in te plannen bij huisarts Marlies Penning en onze praktijkverpleegkundigen. Dat werkt als volgt:

  1. Log in via de Uw Zorg Online app
  2. Klik in het overzicht op ‘Afspraken’
  3. Klik in het afsprakenoverzicht op ‘Maak afspraak’
  4. Kies uit de lijst de huisarts of praktijkverpleegkundige bij wie u een afspraak wilt inplannen
  5. Klik in de kalender op de dag die beschikbaar is
  6. Kies het beschikbare tijdstip waarop u de afspraak wilt inplannen
  7. Schrijf de reden op waarom u een afspraak wilt en klik op volgende stap
  8. Controleer de dag, het tijdstip en de reden van uw afspraak en klik op ‘Bevestig afspraak’.

Via de e-mail ontvangt u een bevestiging van de gemaakte afspraak.

Heeft u een vraag die niet kan wachten of wilt u eerder een afspraak? Neem dan telefonisch contact op met de assistentes via 0343 – 441678.

Herhaalrecepten

Een herhaalrecept voor medicijnen die u al langere tijd in een stabiele dosering gebruikt, kunt u zonder tussenkomst van de huisarts aanvragen. Dit kan online via het Patiëntenportaal of telefonisch bij de assistente (0343 – 441678). 

Wilt u de dosering aanpassen, dan moet u dit eerst bespreken met de huisarts. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken op het spreekuur.

Herhaalmedicatie specialist
Bent u onder behandeling van een specialist in het ziekenhuis en krijgt u bepaalde medicatie? Dan moet diezelfde specialist het herhaalrecept uitschrijven. Het aanvragen van herhaalmedicatie moet namelijk altijd bij de arts die de medicatie oorspronkelijk heeft voorgeschreven. Neem hiervoor contact op met de desbetreffende poli.

Zelfmetingen

Als u met de huisarts of praktijkverpleegkundige heeft afgesproken om thuis zelfmetingen te doen, dan kunt u die via het Patiëntenportaal online doorgeven. Bijvoorbeeld uw bloeddruk, bloedsuiker, gewicht of hartslag.

Klik op ‘Metingen’ in uw overzicht en kies vervolgens de meting die u naar uw zorgverlener wilt sturen.

Telefonisch contact

5

Levensbedreigende situatie

bel 112

5

Overdag

0343 – 441678 (bij spoed kies 1)

5

Avond, nacht en weekend

Spoedpost Zeist
Professor Lorentzlaan 76
3707 HL Zeist
T 088 1309610

Bereikbaarheid

Bezoek ons

Raadhuislaan 3
3951 CH Maarn

Bel ons

0343 – 441678 (bij spoed kies 1)